Nonie Aznida : Gadis Berkaca Mata

Sunday, September 23, 2012

PMR 2012


Hye uolls !
Nonie nak stop berblogging sekejap je.. *Padahal dah lama tak berblogging. Sekarang tinggal 15days to go.. Wish me good luck for my exam PMR. Nonie nak mohon Sekolah Berasrama Penuh (SBP). Nonie harap my friends in 3Bestari sama2 masuk SBP. Hari tuh trial PMR dapat 1A5B2C. Alhamdulliah, meningkat result trial nie.

Nonie surfing internet Tutor TV PMR. Memang ade short note sikit, Kuiz mingguan and sebagai nya.



Nonie takde idea nak update banyak. Hanya upload pic yang membuatkan Nonie post yang bermakna,








Akhir post nie, Nonie sedang memikirkan my future. *Pic pada tahun 2011*











Teruskan membaca post saya

Friday, August 10, 2012

Done For 2 Paper


Assalamuaikum and hey uolls !
Selesai 2 hari untuk paper Bahasa Melayu and Science. Mula2 nak share pasal paper Bahasa Melayu. Alhamdulliah, 2 paper BM dapat jawab dengan baik. Very grateful :) Pasal 2nd paper iaitu subjek Sains. Seriously, 2 paper SN agak mencabar fikiran all my friends especially my classmates 3 Bestari. Paper yang sangat 'SENANG'. Banyak careless at paper 1. Just bertawakkal . Hope dapat result yang baik. :')

Hari Isnin (13.8.2012), hari ketiga exam Trial iaitu subjek Pendidikan Islam and Kemahiran Hidup PK (Perdagangan dan Keusahawanan). 2 subjek kena hafal tuh.. Harap semua baik2 . Insya Allah. Amin :)

Macam nie la keadaan tadi.. Adudu

This is essence of intuitive heuristics : when faced with a difficult question, we often answer an easier one instead, usually without noticing the substitution.


Nonie letak quote difficult nie ..



Teruskan membaca post saya

Wednesday, August 8, 2012

Trial PMR 2012 !!


Assalamuaikum and hey uolls..
Dah lama Nonie tak sharing story yang agak moment at blog Sweetaznida. Seperti dulu yang dikatakan pada beberapa bulan yang lepas, blog Sweetaznida memang dah terbengkalai macam rumah la.. Kenapa Nonie letak pic tuh ? Ha, tak tengok title tuh ker. Sekarang, exam season. Okay, tak nak cerita panjang2 lagi sebab nak TRIAL PMR. Nonie nak perkenalkan diri ini sekali lagi.

I'm Nonie Aznida, PMR candidate 2012. Hope I must shoot the target like I shoot the moon.


Dah tengok ? Wish me good luck kay. Harap semua baik2, InsyaAllah . Amin. Okay, study for subject Bahasa Melayu.



Education is very important for our future.



The quote above said .... You see first, meaning and understand kay.
Cheer up ! :)


Aznida.










Teruskan membaca post saya

Sunday, July 29, 2012

Taylor Swift- Safe And Sound


[Taylor Swift]I remember tears streaming down your faceWhen I said, I'll never let you goWhen all those shadows almost killed your lightI remember you said, Don't leave me here aloneBut all that's dead and gone and passed tonight
Just close your eyesThe sun is going downYou'll be alrightNo one can hurt you nowCome morning lightYou and I'll be safe and sound
Don't you dare look out your window darlingEverything's on fireThe war outside our door keeps raging onHold onto this lullabyEven when the music's gone
Just close your eyesThe sun is going downYou'll be alrightNo one can hurt you nowCome morning lightYou and I'll be safe and sound

Just close your eyesYou'll be alrightCome morning light,You and I'll be safe and sound...Oooooo, OoooOooo,Oooooo, OoooOooo,Oooooo, OoooOooo,Oooooo, OoooOooo,Oooooo, OoooOooo,Oooooo, OoooOooo...




# I like this song when I catch up the early wedding at Youtube. Really have fun and slow song can touching our feeling. 




Teruskan membaca post saya

Thursday, June 7, 2012

Happy Birthday Abg Aie :)


Hye my friends..
7.6.2012 bersamaan hari Khamis merupakan Birthday Abg Aie. Kenal kan ? Tahun lepas Nonie tulis birthday dia at blog nie la. Dah 29 Tahun rupa nye.. 

For Aie Spin:Happy birthday abg aie..moga panjang umur,ceria slalu n dimurahkan rezeki..Cepat2 naik pelamin..huhu.May Allah bless u :)

Tahun lepas tak wish dia banyak kali. Kalau tak, memang penat agak nye..

Nie abg hansem semakin happy :)


Sebelah dia, Awek dia Kak Eyza . Dia pernah keluar at cerita Gemersik Kalbu.
Korang perasan tak muka dia keluar at cite tuh ?






Teruskan membaca post saya

Tuesday, April 17, 2012

2 Tahun Arwah Achik Spin Meninggalkan Peminat nya


Tetap di ingatan Arwah Achik Spin
17.4.2010-17.4.2012


Album Kenangan yang terakhir..

Hye kawan-kawan yang awesome!
Today Nonie update this entry because it is important day for SpinianS. Dh 2 tahun arwah Achik meninggalkan kita. Semoga arwah ditempatkan orang yg beriman. Terasa masa cepat berlalu.
Kita yg masih hidup perlu meneruskan kehidupan ini. Life must go on. Al fatihah.

Nie pesanan sahabat arwah yg terdekat ( Aie Spin )
Hari ni genap dua tahun berlalu tapi kehilangan arwah achik masih dirasai.Kalau anda sayangkan arwah achik,kalau betul anda peminat arwah achik sila sedekahkan Al-Fatihah kpd arwah sebanyak mungkin supaya roh arwah tenang di alam sana dan dicucuri rahmat...Al-Fatihah.


Teruskan membaca post saya

Monday, April 9, 2012

Anugerah Bintang Popular Berita Harian [ABPBH] 25

Hye and salam uolls..
Malam nie, baru nak update blog after watching ABPBH 25. Tahun jubli Perak tuh.. Semua mesti tengok kan ? Anugerah berprestij yg mendapat sokongan orang ramai tuh. Masing2 tunggu depan TV. Ada orang dia tak dapat tengok kt TV, kt internet ada.. Kt Facebook n Twitter masing2 update status kan especially me la.. haha. Anyway, dah lama tak update blog. Rindu sangat.


Penyanyi lelaki Popular
Hafiz

Penyanyi wanita Popular
Yuna

Artis berkumpulan/Duo Popular
Jaclyn/Shila Amzah/Ning Baizura

Artis baru lelaki Popular
Johan Asaari

Artis baru Wanita Popular
Tasha Shila

Pelakon filem lelaki Popular
Aaron Aziz

Pelakon filem wanita Popular
Maya Karin

Pelakon TV lelaki Popular
Fizz Fairuz

Pelakon TV Wanita Popular
Fasha Sandha

Artis komedi lelaki Popular
Johan Raja Lawak

Artis Komedi Wanita Popular
Didie Alias

Pengacara TV lelaki Popular
Zizan Razak

Pengacara TV wanita Popular
Fara Fauzana

Penyampai Radio Lelaki Popular
Faizal Ismail

Penyampai radio wanita Popular
Fara Fauzana

Anugerah Khas/Anugerah Sepanjang hayat
Dato' Sheila Majid

Anugerah Seri Perak
Dato' Siti Nurhaliza

Bintang Paling Popular ABPBH 25
Aaron Aziz

Congratulation to all the winners.. Fesyen ABPBH 25 semua cantik2.. Lagi2 baju Siti , Datuk Sheila Majid n lain2 memang meletop !!

Teruskan membaca post saya

Monday, March 26, 2012

30 Perkara Perempuan Tak Sempat Bagitau Lelaki



Dahsyat sungguh pompuan ni…banyak perkara yang mana perempuan lebih suka difahami secara tersirat. ye ke tak sempat bagitau?silakan baca.

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamumenegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolakcintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akanmenjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan denganpersahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi/Assalamualaikum‘ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-matanak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprisebuatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.



Teruskan membaca post saya

Wednesday, March 21, 2012

Not Perfection

Salam and hyee uolls..
Kali nie Nonie share about the quotes..
Kalau uolls baca, mesti nak copy & paste kan ? huhu :D



Never walk away from someone when you see some faults.
Have patience and realize that nobody is perfect.

It's the affection that matters,
not the perfection.


P/S : It is reality and nobody's perfect. To someone, please forgive me. I wanna u always with me


Teruskan membaca post saya

Friday, March 16, 2012

Already Taken

Salam n hyee uolls..
Miss in a blogger world nie. Memang dah lama tak update entry nie. Firstly, I wanna say Hye to anybody. Kali nie nk cakap about Already Taken with someone. 4.3.2012, I really unexpected someone 2 tell the truth but we must focus our PMR 2012. 8A's in our hands. Anggap la nie as a special friends and straight our target. Yeah ^^

I think, that's all for this entry. I not have a idea. Just short entry. Okay =)

#I hope he can guide in my performance. :)

Teruskan membaca post saya