Nonie Aznida : Gadis Berkaca Mata: Rombongan KL,Putrajaya dan Melaka

Sunday, November 15, 2009

Rombongan KL,Putrajaya dan Melaka

Pada 13.11.2009(hari Jumaat)aku pergi rombongan KL.Pada pukul 5.00opagi aku bertolak ke KL.Before that sembahyang dulu di Sek Keb LKTP Kledang.Aku menaiki bas 2 tingkat.Seronoknya baru first time aku naik bas 2 tingkat.




ini gambarnya.gambar ni bukan ambil but my friend(intan)take this picture.x nampak bawanya.

mula-mula naik bas 2 tingkat takut lama-lama tak takut.Aku sampai KL pukul 1.30 petang.Aku makan tengah hari.Aku pergi Petrosains dekat KLCC.Mula-mula duduk bulatan besar lalu tempat gelap.ingat tempat rumah hantu.rupanya bukan.Macam-macam ada kat Petrosains.Aku naik tempat gelungsur.Best but sakit badan.After that,aku buat art machine and send email.Nak keluar Petrosains dah lah ramai orang.Dah pukul 4.30 petang.Naik lagi tempat bulatan besar.

Selepas keluar KLCC,pergi masjid dekat KLCC.After pray,Semua kena marah dengan Cikgu Md Nor cause budak-budak ni lambat.Tak naik LRT.very loss.Tunggu bas dah lah lambat.masa tu kita semua penat.Maklumlah kat KL trafik jam.Sempat lagi kita ambik gambar.Bas dah sampai,kita naik bas pergi SK Putrajaya Presint 11(3).sampai Sk Putrajaya dalam pukul 8 lebih ke 9 gitulah.

Mula-mula ingat tidur kat makmal komputer.punyalah banyak abuk.Cikgu siapa agaknya minta tukar.Semua pindah tidur kat surau.suis kat surau mula -mula hidup.dah cuba banyak kali tak boleh pulak.

Aku bangun pada pukul 5.00 pagi.Aku,Intan dan Reha mandi kat bilik air lain.Sekolah putrajaya ada lif.Bestnya tapi tak naik takut sekat.Aku pergi Putrajaya dalam pukul berapa aku pun tak ingat.Pergi mercu Putrajaya.selepas tu,pergi masjid Putrajaya.Pengalaman yang tak dapat di lupakan ialah orang Korea ambik gambar sekolah aku.Lepas tu,orang Korea ambik gambar aku,Fatin,Intan,Isma,Atiyyah,Shamimi dan orang lain.Itulah best tapi sayang gambar aku dengan orang Korea tak ambik.

Lepas tu pergi Melaka.Pergi Taman rama-rama.Sana aku dah takut cause kat ada reptilia.aku takut dengan binatang reptilia.Sampai je kat reptilia aku takut and cry.I afraid a snake.Gambar snake aku takut,patung pun aku takut apatah lagi kalau yang betul.Tempat tu buat aku trauma.Aku beli macam2 barang.Belikan hadiah untuk seseorang.Mana boleh beritahu.Secrect.

Lepas tu pergi beli belah.Punyalah lama pergi beli belah.Beli belah sampai 5.00 petang.Lepas tu pergi A'Famosa.Lepas tu balik pukul 6.30 petang.

Aku berhenti di sini saja.If have a memory,I tell a story
wassalam

Teruskan membaca post saya

No comments: